lørdag 5. desember 2015

Anmeldelse: Tøybind fra Precious Stars

I dette innlegget skal jeg gi min vurdering av tøybind fra butikken Precious Stars. Trykk på Les mer for å lese hva jeg synes om dem.

(Tøybind fra Precious Stars)



Butikk
Precious Stars
Link til Precious Stars 

Alle tøybindene jeg har fra Precious Stars har jeg kjøpt selv. 

Pris

Truseinnlegg - £3 eller £3,10
Dagtid-tøybind (for middels-stor mengde menstruasjonsblod) - £3,75 eller £3,85
Nattbind - £4,20


Tekstiler
Les mer om de ulike lagene av tekstiler i et tøybind i dette innlegget

Precious Stars tilbyr følgende topptekstiler:
Bamboo Charcoal
Bamboo terry
Bamboo/Cotton Fleece Mix

Precious Stars tilbyr følgende kjernetekstiler:
Microfibre terry

Tilbyr Precious Stars PUL?
Ja, Precious Stars har et lag av PUL i alle sine tøybind

Precious Stars tilbyr følgende tekstiler som bunnlag:
PUL
Minky

Størrelser
Precious Stars tilbyr tøybind i følgende lengder:
7", 9", 10", 11,5" og 13"

Tøybindene fra Precious Stars er omtrent 2,75"- 3" i bredde når de er tilkneppet. Nattbindene er omtrent 3"- 3,5" i bredde når de er tilkneppet.


Absorberingsevne
Se mer informasjon om de ulike gradene av absorberingsevne i dette innlegget. 

Precious Stars selger tøybind med følgende grader av absorberingsevne:
Pantyliner (truseinnlegg)
Daytime pad (for middels til stor mengde menstruasjonsblod)
Overnight pad (nattbind)
Postpartum pads (etter fødsel-bind)

Former
Precious Stars selger tøybind med to forskjellige former. Den ene formen har rette kanter øverst og nederst, og trekantete vinger. Den andre formen har avrundede, nesten halvsirkelformete, kanter øverst og nederst, og rundere vinger.
(Jeg har dessverre kun tøybind i formen med rette kanter fra Precious Stars å vise dere)
(Tøybind fra Precious Stars)


Ferdiglagde tøybind eller spesialbestillinger?
Precious Stars tilbyr kun ferdiglagde tøybind. Tøybindene sys i Kina, noe som gjør at butikken kan selge tøybindene for en billigere penge til de som har et mindre budsjett eller som er usikre på om tøybind passer for dem, og bare vil prøve noen billige tøybind i første omgang.



Andre produkter?

I tillegg til tøybind, selger Precious Stars også menskopper, tilbehør til menskopper og våtposer.

-------------------------------------------------------------------

Videre skal jeg nå fortelle litt om min opplevelse av denne butikken, og produkter derfra.


Kvalitet på sømmer og form
Jeg har tre tøybind fra Precious Stars. På alle tre er sømmene noe ujevne, men de virker likevel solide. På bildet ser du at sømmen langs kjernen på høyre siden av dette tøybindet, er sydd for langt ut mot kanten av tøybindet, i forhold til den tilsvarende sømmen på venstre side.



Formen på de rette tøybindene som jeg har, virker veldig konsekvent. Når tøybindene er tilkneppet, så er formen fullstendig rektangulær.


Baksiden av tøybindene

Precious Stars bruker enten mønstret PUL eller mønstret Minky som bunnlag på sine tøybind. De er derfor noe ulike fra de fleste tøybind fra andre butikker. Den mønstrede siden av tøybind fra Precious Stars er bunnlaget, og topplaget er et ensfarget tekstil. Andre butikker bruker som oftest mønstret tekstil som topplag, og ensfarget tekstil som bunnlag. Alle tøybind fra Precious Stars har et lag av PUL i seg, som gjør tøybindet vanntett.


Kjøp
Jeg har kjøpt tøybind fra Precious Stars en gang, og da kjøpte jeg tre tøybind. Jeg opplevde kjøpet fra denne butikken som enkelt og godt. Butikken tilbyr betaling både via Visa, Mastercard og andre kort, samt PayPal.
Jeg fikk ordrebekreftelse fra butikken etter kjøp, og bekreftelse på når ordren ble sendt. Det gikk kun en dag etter at jeg hadde plassert ordren, før den ble sendt avgårde.

Kundeservice
Jeg har snakket med eier av Precious Stars et par ganger. Etter kjøp hadde jeg spørsmål om tøybindene, og jeg fikk raskt svar på mine spørsmål. Jeg har også vært i kontakt med eieren i forbindelse med denne anmeldelsen, hvor jeg hadde en del spørsmål om tøybindene og butikken. Også da svarte eier raskt og profesjonelt.



Avsluttende vurdering
Jeg er positivt overrasket over kvaliteten på tøybindene og den gode kundeservicen fra Precious Stars. Jeg hadde hørt en del om butikken før jeg bestemte meg for å prøve tøybind derfra, og jeg var på forhånd usikker på om kvaliteten ville være god på grunn av at tøybindene sys i Kina. Men etter å ha testet dem ut, så opplever jeg at selv om tøybindene har noe ujevne sømmer, så virker de ikke til å ha dårlig kvalitet på noen annen måte.
Noe som trekker ned for denne butikken er at det kun er få ulike tekstiler å velge mellom som topp- og bunntekstiler, og at man ikke kan velge bort PUL i tøybindene dersom man ikke ønsker det. Det som er virkelig bra med Precious Stars er deres lavere pris, deres raske behandling fra en ordre legges inn til ordren sendes, samt deres gode kundeservice i forhold til spørsmål fra kunder.

Jeg vil absolutt anbefale å ta en kikk hos Precious Stars, dersom man er ute etter billigere tøybind på grunn av et stramt budsjett, eller hvis man vil prøve tøybind uten å måtte bruke så mye penger på dem i en startfase.


Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vær oppmerksom på at alle kommentarer modereres, og at det derfor kan ta tid fra du skriver kommentaren din til den publiseres på innlegget.

Jeg setter pris kommentarer som er hyggelige, konstruktive eller som inneholder rimelige spørsmål.

Kommentarer som er hatefulle eller på annen måte unødvendige eller støtende vil bli slettet.